Аналіз роботи предметної комісії вчителів філологічного циклу у 2010-2011 н.р.
Для забезпечення реалізації проблемної теми району „Впровадження новітніх технологій в усіх ланках управління організацією профільного навчання" та проблемної школи теми „ Реалізація принципу особистісно-орієнтованого навчання в профільній школі" вчителі філології працювали над темою
„ Реалізація принципу особистісно-орієнтованого навчання на уроках української та російської філології, як складових профільної школи".
Методичне забезпечення освітнього процесу здійснювалося за такими напрямками:
- участь вчителів в семінарах та педрадах;
- творча праця вчителів проявилася у проведенні відкритого уроку з зарубіжної літератури (Козинська І.І.), у проведенні „Шевченківських днів", у підготовці учнів до різноманітних конкурсів:
· олімпіада з української мови та літератури;
· Міжнародний конкурс знавців української мови імені П.Яцика;
· Конкурс творчих робіт до Дня вчителя;
· Шевченківський конкурс творчих робіт та інші.
Учні школи взяли участь у таких конкурсах творчих робіт:
Ø «Про вчителя»: Акінчина К. учениця 9-А класу (вчитель – Єресько О.М.), Водяха О. учениця 9-А класу (вчитель Шамрай С.В.), Прокопчук С. учениця 9-А класу (вчитель – Єресько О.М.);
Ø олімпіада з української мови та літератури: Лукашенко Ю. учень 7-А класу (вчитель Самсика Т.О.), Шеховцова Т. учениця 8-А класу (вчитель Самсика Т.О.) – ІІ місце, учасниця ІІІ туру;
Ø Міжнародний конкурс знавців української мови імені П.Яцика: Водяха О. учениця 9-А класу (вчитель Шамрай С.В.) – ІІ місце, учасниця ІІІ туру, Білов О. учень 7-А класу (вчитель – Єресько О.М.), Лукашенко Ю. (вчитель Самсика Т.О.) – ІІ місце.
- одним із напрямків роботи вчителів була участь у моніторингових дослідженнях, так, завдяки цим дослідженням було з'ясовано , що рівень навчальних досягнень з української літератури, української мови, зарубіжної літератури, російської мови протягом навчального року мають в цілому позитивну динаміку. Це свідчить про результативність корекційної роботи вчителів, яка була проведена на підставі моніторингу навчальних досягнень у 2009-2010 н.р.
Підсумовуючи вищевикладене , слід відмітити підвищення якості методичної роботи, зростання зацікавленості педагогів у покращенні результатів своєї праці.
Проте необхідно зазначити і наявність проблем та невикористаних резервів, а саме:
- недостатній рівень психологічного супроводу моніторингових досліджень (об'єктивні причини)
- недостатня системність роботи з учнями з початковим рівнем знань;
- недостатня системність в організації цілорічної підготовки учнів до інтелектуальних змагань.
Виходячи з аналізу, результативності методичної роботи, результатів моніторингу, анкетування вчителів визначилися пріоритетні напрямки діяльності вчителів філології на 2011-2012 н.р.:
- впровадження новітніх освітніх технологій у навчально-виховний процес;
-перехід на 11-річну освіту та профілізація старшої школи;
- проведення моніторингових досліджень компетентностей учнів та вчителів;
- індивідуалізація та диференціація навчання;
- продовження моніторингових досліджень.
Всі форми методичної роботи спрямувати на виконання пріоритетних напрямків , проблемної теми району у 2011-2012 н.р. .Над проблемами школи та предметної комісії вчителі будуть продовжувати працювати.